The Domain Name Industry News


eBrandServices udostępnia rejestrację chorwackich domen .com.hr

Filed under: Wszystkie — Business Reporter at 5:36 pm on Friday, July 4, 2008

Monachium, 4. lipiec 2008 - jak dowiaduje się DomainNews, firma eBrandServices z Monachium zajmująca się zarządzaniem domenowymi portfolio najbardziej popularnych marek na świecie tj. Porsche, IBM, Merci, Mustang Jeans czy PostBank, uzyskała możliwość swobodnych rejestracji dość trudno dostępnych dotychczas domen .com.hr. Kolejne, tym razem chorwackie TLD, dołącza tym samym do zestawienia prawie wszystkich rozszerzeń domenowych świata dostępnych w eBrandServices.

Bardzo uciążliwym utrudnieniem dla wszystkich podmiotów, głównie Klientów biznesowych, zainteresowanych posiadaniem swojej nazwy w domenie .com.hr, są restrykcje związane z kontaktem tzw. Admin-C. Uwarunkowania chorwackiego rejestru definiują, iż aby zarejestrować nazwę w domenie .com.hr, należy posiadać swoją siedzibę/adres na terenie Chorwacji. Ograniczenie to powoduje, iż firmy, które prowadzą interesy na terenie Chorwacji, aczkolwiek nie potrzebujące rejestrować tam swojej placówki, nie są w stanie wykupić swojej nazwy w chorwackim rozszerzeniu.
Z pewnością nie jeden z czytelników tego artykułu zada pytanie: “Po co rejestrować rozszerzenie .com.hr - wystarczy .com, .de lub .pl!” Dla osób wymieniających podobne wątpliwości, DomainNews ma następującą radę - wszyscy managerowie produktów czy opiekunowie klienta w agencjach marketingowych, odpowiedzialni za kreowanie wizerunku marki powinni wiedzieć, iż o sukcesie firmy chcącej istnieć nie tylko na lokalnym rynku krajowym, decyduje marketing globalny oraz lokalny w poszczególnych krajach. Prowadzenie kampanii marketingowej, nie może opierać się wyłącznie na działaniach realizowanych spod rozszerzenia domenowego własnego kraju, np. .pl. Jak pokazuje praktyka, fakt ten nie jest tak oczywisty, szczególnie dla managerów z Polski oraz innych krajów byłego bloku wschodniego, gdzie dynamika rozwoju usług w Internecie jest co prawda imponująca, ale nadal różni się od stanu w krajach Europy Zachodniej.

Powracając do sedna artykułu, jeśli Twoja firma posiada kontakty biznesowe w Chorwacji, nie wahaj się zarejestrować swojej nazwy w rozszerzeniu .com.hr. Jeśli prowadzisz lub chciałbyś prowadzić interesy z Klientami w Niemczech, Czechach, Austrii czy Rosji, bezwzględnie konieczne jest dla Ciebie zarejestrować nazwę swojej firmy oraz jej produktów w rozszerzeniach narodowych poszczególnych państw - w przedstawionym przykładzie .de, .cz, at i .ru. Lekceważąc konieczność zaznaczania obecności firmy w obszarze zagranicznego Internetu, narażasz swoją firmę na utratę cennych kontaktów oraz odbiorców Twoich usług lub produktów za granicą.

Wszystkich zainteresowanych rejestracjami domen .com.hr, zapraszamy na stronę bawarskiego providera eBrandServices - http://www.ebrandservices.com/ gdzie dostępne są niezbędne dane kontaktowe managerów firmy w Niemczech, Polsce, Holandii, Danii, Szwecji.

Leave a Comment



 
Close
E-mail It